Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Hemma igen i sin trädgård.

Av Bosse Bulldog - 27 juli 2013 20:17

En sak som ja älskar är att kravla upp på husses mage när han ligger i solsängen på altanen. Tur husses mage är så mjuk och jag får alltid svårt att hålla mina ögon öppna.

Nu tänkte ja berätta lite om mig då det har missats och den är nu på sin plats.

Jag heter Bosse - Bulldog men heter på in stamtavla Alfons. Min far kommer från Ungern och Champion där och min mor kommer från Sverige. Uppfödaren var mycket noga med att ta fram mig och mina syskon sunda och friska. Många tror att bara för jag är en bulle så kan ja inte röra mig utan att flåsa och flämta. Kom ann bara testa mig för du blir flåsigare före mig. Vi va som ni läste i början på Öland i stekhet sommarvärme och hundarna runtomkring mig flåsade men inte ja.

Sen är de många som frågar husse & matte. Dreglar han mycket. NEJ ja dreglar inget och det är bara för att husse & matte aldrig matat mig med nått från deras kost och då behöver ju ja inte sitta och bli frestad. Men jo när ja druckit så drar ja fina ränder efter mig ett tag så ja kanske skulle kika med vägverket om de behöver min hjälp att dra heldragna kantlinjer längs vägarna.

Ja är född den 22 Mars 2013 och är 4mån i skrivande stund. Ja har fått klämm på att kissa o bajsa gör ja ute och inte bredvid toalettstolen som ja envisades med i början. Utan nu vill ja skiiita i de fria.

Koppel är ett påhitt för sig själv och behövs inte användas på mig. Tro tusen ja inte lämnar husse & matte för de är ju min flock. Ja skulle aldrig få för mig att lämna dem för 1 sek för inga andra djur eller människor är inte min flock så de intresserar mig inte. Detta är typiskt Engelsk Bulldog att inte behöva koppel eller onödiga valpkurser. För när kopplet kommer på så går ja sida vid sida med föraren eller några steg bakom. Husse & matte säger att ja behöver koppel för att andra kan ta illa vid sig om ja går löst. Men ja förstår inte för ja skiter ju i dem, men ja är ju bara 4 månader så en vacker dag kanske ja förstår.

Sen i helgen var vi ute med husbilen och ja gick fritt på min täppa och lekte med några fjärilar. Då kommer en herre förbi och hoppar till när han får se mig, han backar och väljer en annan väg. Jag fortsätter leka med fjärilarna. Husse sa att han blev rädd för mig :-( och jag fick koppel på mig. Så till alla er som undrar. Jag är en Engelsk Bulldog och inte en kamphund. Mina förfäder sen 1800talet som heter Old English Bulldog är maskiner och tycker om kamper. Men min ras har ingen kamp och där med basta.

Sen en sak som kännetecknar min ras är att vi har ett otroligt självförtroende. Och vi vet om att min flock älskar mig och ser mig. Ja behöver inte studsa rundor och skälla för att söka bekräftelse. Så ja lägger mig på någon ur min flocks fötter och njuter.

Sen har jag ju också en egen vilja och jag som Engelsk Bulldog är nog den rasen du inte kan få att ändra sig om jag väl bestämt mig. Många bulldog ägare kallar det för bullesur, men vill ja inte flytta mig så gör ja inte de. Och sen kan du ju hålla på med godis/ben/kött hur mycket du vill, för har ja gått och lagt mig så har ja gått och lagt mig. En annan sak med de som ni kallar bullesur så är det så att får ja en anledning att bli sur då blir ja tvärsur och det kan ta dagar ja och i bland veckor innan ja glömmer det. Men som tur är så har ja aldrig blivit det, en sak som gör att Engelsk Bulldog blir sur är om ja utestängs från flocken. Så flocken står och leker med en boll och jag får sitta innanför och se på. Men ja har den turen att få va med på allt min flok gör.

Jag är en Engelsk Bulldog men min ras är att jag ser mig som en människa och inte en hund och det är de som kännetecknar mig och min ras.

Jag och andra hundar fungerar bra men ja springer ju inte ifatt en hund för att visa här e jag och matte & husse skall ju inte framtvinga mig att umgås med någon ja inte bryr mig om. Matte tar ju inte husse i koppel och leder runt på byn för att han skall träffa vänner. Utan lika som du som människa så sköter ja det själv.

Nu har ni fått lite fakta om mig Bosse - Bulldog.

Engelsk Bulldog, Bulldog, Hund, Bastuträsk,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bosse Bulldog - 13 augusti 2013 22:28


Nu är det min tur att blogga lite då jag och Bosse skall turas om på denna blogg. Jag har nu fått mitt namn och det blev enkelt och slätt Lilleman, men vänta skall ni få se om jag förtjänar det namnet. Jag har nu bott i denna galna familj i 3 daga...

Av Bosse Bulldog - 11 augusti 2013 21:15


Kl 03:00 i natt anlände ja, husse, matte och min bror till vårt hem i Norrland. Det blev sängen direkt för oss alla med totalt 25 timmar i husbil. Så i morse tog vi sovmorgon och vaknade till ett fint väder. Idag har jag visat bror min hemmet och ...

Av Bosse Bulldog - 10 augusti 2013 15:43


Jag är säkert den mest lyckligaste och stoltaste Bulldogen i världen. Husse & Matte tog med mig dit där ja föddes och där fick jag leka med en liten valp. Ja kände såklart igen mig i han då vi har samma pappa. Och när vi skulle fara så följde valp...

Av Bosse Bulldog - 10 augusti 2013 00:11


I morse vaknade ja av att husse & matte bar ut sina sängkläder till husbilen. Jag haja galoppen jippi vi skall ut och åka. Matte klappade mig på huvudet och sa att vi skall på en resa som skall förändra mitt liv. Husse & Matte har varit så hemlighets...

Av Bosse Bulldog - 3 augusti 2013 18:02


Idag var husse & matte och visade mig dit de brukar åka när husbilen ställs inför säsongen. Bilden är taget från ytterdörren och ni ser mig och matte plocka blåbär. Så här kommer vi tillbringa helgerna från sen höst till tidig vår. Jag älskar reda...

Presentation


Denna blogg handlar om Bosse vår Engelska Bulldog. Vi övervägde ett köp av en Engelsk Bulldog länge och väl och skulle vi gå efter vad folk säger om denna hundras på internet så kommer ingen våga köpa den. Vi gick ett steg längre och bilda oss en egen upp

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards